Przejdź do treści
Przejdź do stopki

Ciepło bez odwołania

Treść

Sprawa podwyżki opłat wyjaśniona

Podwyżka opłat za ogrzewanie i ciepłą wodę w wadowickich mieszkaniach nie zostanie cofnięta, gdyż została wprowadzona zgodnie z prawem - takie wyjaśnienie otrzymał Marek Wieroński, powiatowy rzecznik konsumentów, od prezesa spółki "Termowad".

Wysoką, bo 14-procentową podwyżkę wadowickie przedsiębiorstwo ciepłownicze "Termowad" wprowadziło od września. Tak drastyczny jednorazowy wzrost opłat zaniepokoił mieszkańców. Niedawno radny powiatowy Marek Mlost wystąpił na sesji z zapytaniem, czy podwyżka, wprowadzona przez firmę ciepłowniczą, była zasadna.

Marek Wieroński, rzecznik praw konsumenta w Starostwie Powiatowym, skierował w tej sprawie zapytanie do spółki. Odpowiedź już otrzymał. - "Termowad", jako monopolista na swoim rynku, wprowadzając podwyżkę opłat, musiał posiadać zgodę na to, wydaną przez prezesa Urzędu Regulacji Energetyki. Takie uzgodnienia i zgodę URE spółka "Termowad" posiada, więc nowych, wyższych opłat - choć niekorzystnych dla mieszkańców - nie można w tym przypadku zakwestionować - mówi Marek Wieroński.

Inna sprawa, czy wyższe opłaty od razu musieli odczuć w portfelach mieszkańcy. A tak właśnie się stało. - Teoretycznie spółdzielnia - podobnie, jak inni odbiorcy ciepła w mieście - w ramach własnego budżetu mogła zamortyzować wyższe ceny, co sprawiłoby, że końcowi odbiorcy ciepła, czyli mieszkańcy, nie odczuliby podwyżki - uważa Marek Wieroński.

Tak się jednak nie stało. Jeszcze w sierpniu mieszkańcy wadowickiej spółdzielni poinformowani zostali, że od września wchodzą w życie wyższe opłaty za ciepło.

(GM)

Autor: Dziennik Polski