Przejdź do treści
Przejdź do stopki

"Sprawny i przyjazny urząd - zadowolony klient - ISO 9001: 2000"

Treść

W styczniu 2007 r. Urząd Gminy w Stryszowie rozpoczął procedury związane z otrzymaniem certyfikatu Zarządzania Jakością zgodnie z normą ISO 9001: 2000, przy ścisłej współpracy z Krakowskim Instytutem Jakości i trenerem dr Romanem Batko.

W trakcie kolejnych miesięcy została opracowana Księga Jakości.

Polityka Jakości:

Nadrzędnym celem Urzędu Gminy w Stryszowie jest zapewnienie rzetelnej i profesjonalnej obsługi klienta wynikającej z wdrożonego i wciąż doskonalonego Systemu Zarządzania Jakością zgodnego z normą ISO 9001: 2000.

Skuteczne realizowanie założeń Systemu Zarządzania Jakością oraz podnoszenie standardu świadczonych usług możliwe jest poprzez:

- Realizację zadań i spraw klientów zgodnie z terminami i trybami przewidzianymi przepisami prawa oraz wewnętrznymi aktami normatywnymi w sposób sprawny, kompetentny i rzetelny

- Bieżące rozpoznawanie i realizacja oczekiwań i wymagań klientów oraz analizowanie poziomu ich zadowolenia

- Partnerskie nawiązywanie relacji z mieszkańcami z zachowaniem służebnej roli Urzędu Gminy

- Podnoszenie kompetencji i aktywności zawodowej pracowników poprzez szkolenia i aktywny udział w rozwijaniu systemu

- Dostępność wiedzy i doświadczenia pracowników w obsłudze klientów

- Odpowiedzialność i świadomość projakościową pracowników w wykonywaniu wszystkich czynności zawodowych i społecznych

- Ciągłe dążenie do unowocześniania infrastruktury i ogólnego rozwoju organizacji, a także poszukiwania nowych możliwości doskonalenia.

- Ciągłe poszukiwanie nowych możliwości rozwoju i promowania Gminy

Aby umożliwić pełne wykorzystanie narzędzia do doskonalenia organizacji Urzędu, jakim jest wdrożony System Zarządzania Jakością, deklarujemy zapewnienie wszelkich niezbędnych zasobów i warunków potrzebnych do rozwijania funkcjonującego Systemu.

Cele jakościowe:

Cele określone przez Urząd Gminy zostały szczegółowo określone i zdefiniowane w dokumencie "Strategii rozwoju gminy Stryszów". Do strategicznych celów zaliczone są:

- Poprawa komunikacji i bezpieczeństwa publicznego

- Aktywna ochrona środowiska

- Rozwój turystyki, sportu i rekreacji

- Doskonalenie oświaty, wychowania i usług medycznych

- Modernizacja struktury i organizacji rolnictwa oraz rozwoju przedsiębiorczości

Ponadto

- Badanie i realizacja potrzeb społeczności lokalnej

- Podnoszenie satysfakcji klienta

Rozwój kadr

- Wzrost motywacji do pracy i samokształcenia pracowników

- Efektywność w gospodarowaniu środkami publicznymi

Przeprowadzono szkolenia: pracowników, kadry kierowniczej, powołano Zarządzeniem Wójta auditorów wewnętrznych. Pełnomocnikiem ds. Systemu Zarządzania Jakością została mgr inż. Marta Pływacz.

W toku wdrażania systemu podjęto szereg działań doskonalących w związku z wykrytymi uchybieniami stwierdzonymi samodzielnie przez pracowników oraz wykrytymi w czasie auditów wewnętrznych. Podejmowane działania miały na celu poprawę pracy, komfortu Klienta, komunikacji wewnętrznej oraz usystematyzowania zadań.

W dniu 22.06.2007 r zespół audytorów w osobach: Artur Jabłoński, Michał Krajewski z firmy BSI Management Systems przeprowadził audit certyfikujący.

Auditorzy nie zidentyfikowali żadnych niezgodności.

Dnia 2.07.2007 r. Urzędowi Gminy w Stryszowie został nadany certyfikat Systemu Zarządzania Jakością zgodnie z wymaganiami ISO 9001: 2000 w zakresie "Świadczenia usług dla społeczności lokalnej, wynikających z Ustawy o Samorządzie Gminnym".

Uroczyste wręczenie certyfikatu odbędzie się we wrześniu 2007 r.

Certyfikat rejestracji wydano także w języku angielskim i niemieckim.

Klienci mają możliwość oceny działań pracowników poprzez wypełnienie anonimowej ankiety badającej ich zadowolenie oraz składać propozycje i uwagi związane z poprawą i doskonaleniem systemu zarządzania jakością.

Jan WacŁawski

Autor: Dziennik Polski