Waleczny rzecznik
Treść
Rzecznik konsumentów złożył sprawozdanie ze swej działalności radnym powiatu wadowickiego. Okazuje się, że w ubiegłym roku udzielił on konsumentom 325 bezpłatnych porad i informacji prawnych.
- Moja skuteczność wynosi niemal sto procent. Trzeba podkreślić, że większości porad udzielanych jest natychmiast - mówi Marek Wieroński, powiatowy rzecznik konsumentów.
Do udanych należy także zaliczyć zorganizowanie w Wadowicach II małopolskiego konwentu rzeczników konsumentów, podczas którego przyjęto dezyderat w sprawie rozwiązań prawnych i instytucjonalnych, dotyczących ochrony praw i interesów konsumentów, a także funkcjonowania urzędu rzecznika.
W ubiegłym roku z powództwa Powiatowego Rzecznika Konsumentów toczyło się 25 spraw sądowych. Rzecznik wygrał 10 z nich W tym głośne pozwy przeciwko tzw. "argentyńczykom" W jednej z takich spraw przedmiot sporu wynosił prawie 50 tys. złotych.
PRK zwalczał także praktyki antymonopolowe i dotyczące nieuczciwej konkurencji, ogółem skierował 24 wystąpienia do UOKiK. Ponadto sporządził także 64 wystąpienia do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów.
(RASZ)
Autor: Dziennik Polski