Współpracują, aż miło
Treść
Temat "Urządzenie do pakowania i etykietowania CD" opracowany przez uczniów i pedagogów z Zespołu Szkół nr 2 w Wadowicach został wybrany do realizacji w programie Socrates-Comenius. Już niedługo nauczyciele: Bolesław Kot, Bohdan Iwański oraz Jerzy Kotaś wyjadą do Francji aby koordynować tę część nowej edycji programu.
To duże wyróżnienie dla pracy pedagogów i trudu uczniów, gdyż program Socrates-Comenius stanowi wyzwanie dla 350 tysięcy szkół w Europie i 69 milionów uczniów tych szkół. Wspiera on inicjatywy podnoszące jakość edukacji szkolnej i promujące procesy edukacyjne, a szczególnie pomaga w uzupełnieniu systemów edukacyjnych krajów uczestniczących.
- Nasi uczniowie wespół z nami, nie tylko opracowali to urządzenie, w którym proces technologiczny został w pełni zautomatyzowany, teraz będą jeszcze musieli je zbudować, gdyż każda ze szkół wykonuje jedną jego część. Dlatego m. in. pojedziemy do Francji. Musimy dokonać podziału tych zadań - mówi Bolesław Kot, nauczyciel i koordynator programu z ZS nr 2 w Wadowicach.
Udział w takich wspólnych zajęciach pomaga uczniom i nauczycielom w kształtowaniu poczucia przynależności do społeczności europejskiej, wspiera międzynarodową współpracę między szkołami i placówkami kształcenia, przyczynia się również do doskonalenia zawodowego nauczycieli, a także zachęca uczestników do opracowywania innowacyjnych metod nauczania i materiałów dydaktycznych. Wiążą się z tym wymierne korzyści.
- Nasza szkoła korzysta ze środków unijnych, partycypując w realizacji takich szkolnych projektów od końca lat 90. ubiegłego wieku. W Wadowicach jako pierwsi dostrzegliśmy korzyści płynące z tego programu. Od nas czerpali wzory inni - mówi Bolesław Kot, z ZS nr 2 w Wadowicach.
Uczniowie szkoły wraz z rówieśnikami z Belgii, Norwegii i Czech, uczestniczyli m. in. w opracowaniu urządzenia do sortowania monet Eurobotica, a z partnerami z Belgii i Włoch wykonali płytki z obwodami drukowanymi w reżimie poka-yoke. Szkoła współpracuje także z placówki oświaty we Francji i Niemczech.
Efektem kooperacji jest nie tylko zapoznanie się przez uczniów i nauczycieli z osiągnięciami w automatyce, informatyce i robotyce. Podpatrując zagraniczne szkoły w Zespole Szkół zmodernizowano pracownię automatyki, a za pieniądze unijne zakupiono pomoce naukowe.
(RASZ)
Autor: Dziennik Polski