Przejdź do treści
Przejdź do stopki

Wyrok za bramę

Treść

Nierzetelny ślusarz zapłaci 10 tys. zł


Powiatowemu Rzecznikowi Konsumentów w Wadowicach udało się uzyskać sądowy nakaz płatniczy dla konsumenta na sumę 10 tys. zł. Aż tyle bowiem wyniosła szkoda klienta wskutek umowy zawartej z nierzetelnym ślusarzem na wykonanie bramy wjazdowej.

Klient ze Stanisławia zamówił drogą bramę wjazdową do swojej posesji jesienią ub. roku. Problem w tym, że po jej zamontowaniu pojawiły się liczne usterki, m. in. od razu pękły zawiasy. Nabywca postanowił, że nie daruje nierzetelnemu sprzedawcy. Przedsiębiorca nie uwzględnił jednak jego reklamacji. Poszkodowany klient poszedł z interwencją do powiatowego rzecznika praw konsumenta. Pierwsze wystąpienia rzecznika do sprzedawcy bramy również pozostały bez odpowiedzi, ten więc skierował pozew do wadowickiego Sądu Rejonowego. Sąd nie miał wątpliwości i orzekł racje konsumenta, nakazując nierzetelnemu ślusarzowi wypłatę 10 tys. zł, bo aż tyle warta była feralna brama.

- Przedsiębiorcy często lekceważą instytucje i nie chcą sobie uświadomić, że brak reakcji na słuszne żądania i wezwania wcześniej czy później obróci się przeciw nim - komentuje Marek Wieroński, powiatowy rzecznik konsumentów z Wadowic. - Upór jest efektywny dla nich tylko przez chwilę. Na dłuższą metę nie popłaca. W tej sprawie teraz jedynie trzeba wyegzekwować pieniądze. Jeśli wykonawca dobrowolnie ich nie zwróci, zajmie się nim komornik - dodaje rzecznik.

(GM)


Autor: Dziennik Polski